1639
Zatwierdzonych wniosków o kredyt hipoteczny
1,3 mld CZK
Całkowity przychód z kampanii
145 CZK
Cena za jednego klienta
Cel kampanii
Pozyskanie nowych klientów dzięki reklamie na Facebooku
Česká spořitelna zaoferowała nowy produkt z gwarantowaną stopą procentową w wysokości 2,38% rocznie. Zdecydowała się na kampanię na Facebooku z Business Factory, aby dotrzeć do właściwych odbiorców, pozyskać nowych klientów i zyskać większy udział w rynku.
NASZE ROZWIĄZANIE
Wykorzystanie danych, szczegółowa segmentacja i optymalizacja poprzez Facebook API
Česká spořitelna przystąpiła do kampanii z przemyślanym pomysłem i zaczęła rozpowszechniać pocztą pantoflową informacje o nowych kredytach hipotecznych. Początkowa oferta obejmowała roczną stopę procentową w wysokości 2,68% do 100% wartości nieruchomości. Gdy na tę ofertę odpowiedziało 250 osób, stawka spadła do 2,38%. Akcja ta bardzo zmotywowała ludzi do poinformowania o akcji swoich znajomych.
Tymczasem bank na podstawie własnych danych zestawił własny krąg użytkowników. Zebrała na Facebooku osoby, które mają już jeden z jej kredytów hipotecznych. Następnie podzielił ich na segmenty według tego, ile lat pozostało im do spłaty kredytu hipotecznego i stworzył grupę odbiorców podobną do istniejących klientów (Lookalike Audience), aby znaleźć na Facebooku osoby o podobnych cechach. Do tej grupy odbiorców skierowana była reklama nowego kredytu hipotecznego. Ponadto utworzyliśmy dla banku własne kręgi użytkowników spośród tych, którzy na jego stronach internetowych odwiedzili sekcję kredytów hipotecznych, ale nie doszło do konwersji. Również do tych potencjalnych klientów dostosowano reklamy.
W trakcie całej kampanii korzystaliśmy z naszej technologii ROI Hunter, za pomocą której pracowaliśmy na testach A/B i optymalizacji pod kątem ostatecznej jakości leadu.

Wyniki
1776 wysokiej jakości leadów i kredyty hipoteczne za 1,3 miliarda CZK
Podczas 2 tygodni kampanii bank Česká spořitelna zebrał 1776 wniosków, z których 1639 oznaczył jako zatwierdzone. Dodatkowo niezwykle skuteczne było oddziaływanie na potencjalnych klientów, gdyż czterokrotnie wzrosła także liczba osób zainteresowanych książeczkami oszczędnościowymi. Kwota wydana na jednego klienta wyniosła 144,57 CZK. W sumie, dzięki kampanii reklamowej na Facebooku, bank zarobił na sprzedaży aż 1 286 827 500 CZK.
Co na to klient
„Kluczem do sukcesu było zastosowanie technologii Facebook API i zachęcanie ludzi do udostępniania informacji o nowym kredycie hipotecznym. Stworzyliśmy tysiące bardzo podzielonych na segmenty reklam i promowaliśmy historie ludzi. W zasadzie wykorzystaliśmy wszystkie dostępne dane i technologie, jakie oferuje Facebook.”

Lukáš Burda
Digital Marketing Team Lead @ Česká spořitelna