32 %
wyższy ROI w grupie eksperymentalnej
18%
wzrost liczby konwersji dzięki eksperymentowi
Cel kampanii
Zwiększenie liczby konwersji z reklam dynamicznych dla polskiego Allegro
We współpracy z Allegro.pl w Business Factory przetestowaliśmy wykorzystanie eventu AddToWishlist w remarketingu dynamicznym na Facebooku. Celem eksperymentu było trafienie za pomocą reklam do odwiedzających stronę internetową, którzy dodali towar do swojej Listy Życzeń, ale go nie kupili, a następnie porównanie tego typu optymalizacji z innymi stosowanymi do tej pory.

NASZE ROZWIĄZANIE
Eksperyment z nowymi parametrami reklamy dynamicznej
Podstawowe i obowiązkowe wydarzenia dla funkcjonowania remarketingu dynamicznego na Facebooku to Wyświetlone (ViewContent), Dodanie do koszyka (AddToCart) i Kupione (Purchase). Ale wydarzeń, które można monitorować, jest znacznie więcej. We współpracy z polskim e-sklepem Allegro.pl testowaliśmy targetowanie na AddToWishlist. Podstawową ideą było to, że klienci dodawali do swojej Listy Życzeń towary, których albo aktualnie nie ma w magazynie, albo poważnie rozważają ich zakup, albo czekają na obniżkę ceny.
Facebook w reklamach dynamicznych Facebook zawsze wyświetla tylko te produkty, które aktualnie są In stock, czyli w magazynie. Dla pewności można ustawić w zestawie produktów filtr i uwzględnić tylko te produkty, które znajdują się w magazynie i są gotowe do wysyłki. Klienta oczekującego na dostępność produktu poinformujemy reklamą, że produkt już mamy i można go od razu kupić. Pozostałym przypomnimy, że towar jest nadal dostępny, najlepiej z rabatem.
Pierwszym krokiem musi być ustawienie wydarzenia Dodanie do listy życzeń (AddToWishlist). Istnieją dwie opcje. Jest to zależne od konfiguracji funkcji na serwisie. Piksel ładuje się albo po kliknięciu w przycisk Dodaj do listy życzeń albo po wczytaniu strony. Do piksela wydarzenia zalecamy wstawić wszystkie dynamiczne parametry, a więc ID produktu, typ produktu, cenę i walutę. Nie zapomnij przetestować, czy piksel jest prawidłowo umieszczony i wysyła wszystkie niezbędne dane.
Kampanii targetowanej na AddToWishlist niestety nie można ustawić bezpośrednio w natywnym Menedżerze Reklam. Do tego typu reklam należy skorzystać z platformy zewnętrznej, na przykład w naszym przypadku - platformy ROIHunter, która oferuje taką możliwość.

Kampanie z optymalizacją pod kątem wizyt w sklepie wypadły bardzo dobrze, a nasza wizja łączenia świata online i offline powoli i pewnie zaczęła się urzeczywistniać. Nie spoczeliśmy jednak na laurach.
Wyniki
18 % więcej konwersji za sprawą eksperymentu
Podstawowym miernikiem oceny efektywności kampanii w Allegro jest ROI wyliczany na podstawie własnych danych, które codziennie importujemy z wewnętrznego systemu Klienta bezpośrednio do platformy ROIHunter. Są to wyłącznie zakupy zrealizowane na podstawie kliknięcia prowadzącego do witryny, a nie konwersji post view. Porównaliśmy wyniki kampanii kierowanych na AddToWishlist z kampaniami kierowanymi na ViewContent i AddToCart, przy czym AddToCart (lub Porzucony koszyk) jest najodpowiedniejszą grupą odbiorców, jaką możemy wykorzystać w remarketingu dynamicznym. Kampanie kierowane na AddToWishlist miały średni ROI o 32% wyższy niż ViewContent i tylko 15% niższy niż AddToCart (patrz wykres). Dodając nowy typ kampanii, zwiększyliśmy liczbę zakupów średnio o 18%.

Co na to klient
„Business Factory to strzał w dziesiątkę. Ciągle się doskonali i szuka nowych sposobów na osiągnięcie celu. Takie podejście nas cieszy, ponieważ utwierdza nas w przekonaniu, że nasze cele są dla Business Factory kluczowe.”

Radosław Górka
Performance Marketing Senior Manager of Allegro