94
leadów
1/3
jedna trzecia ceny za lead w stosunku do pozostałych kanałów
5
sprzedanych samochodów
Cel kampanii
Pozyskać jak najwięcej osób zainteresowanych nowym samochodem Peugeot
Koncern samochodowy przeniósł popularną kampanię „7 dni Peugeota” m.in. na Facebooka. I dobrze zrobił. Dzięki połączeniu reklam wideo, postów karuzelowych, remarketingu i Lead Ads, w ciągu 12 dni zyskał prawie setkę zainteresowanych i to za znacznie niższą cenę za lead w porównaniu do kampanii poza Facebookiem.
Celem kampanii było udowodnienie, że Facebook jest dobrym medium dla koncernu samochodowego w zakresie pozyskiwania potencjalnych klientów. Konkretnymi celami było przyciągnięcie na stronę klienta jak najwięcej istotnego ruchu i wygenerowanie jak największej liczby leadów. Warto zwrócić uwagę, że o ile inne koncerny samochodowe zwracają uwagę na wskaźnik konwersji rejestracji na jazdy próbne, o tyle dla Peugeota jest to zapytanie o ofertę biznesową.

NASZE ROZWIĄZANIE
Podział kampanii na dwie fazy
Aby podkreślić efekt ograniczonego czasu i wyjątkowości oferty „7 dni Peugeot”, całą kampanię podzielono na dwa etapy:
- kampanię „teaser”, w której wykorzystaliśmy reklamę wideo do zaprezentowania poszczególnych komunikowanych modeli
- tydzień „promo” z częścią performatywną kampanii
Peugeot Czechy należy do naszych najbardziej zaawansowanych klientów. Od początku byli gotowi przekazać niezbędne do konkretnych opcji reklamowych na Facebooku (CA, WCA, LLA, remarketing). Dzięki połączeniu systemu CRM bezpośrednio przez API Facebooka, przesłane kontakty będą przetwarzane automatycznie wraz z natychmiastowym przesłaniem poszczególnych dealerom. Dealerzy sieci Peugeot mogą dzięki temu dotrzeć do osób zainteresowanych samochodem już po wysłaniu formularza i tym samym zwiększyć ostateczny współczynnik konwersji.
„Z uwagi na fakt, że niektórzy nasi dealerzy nie nadążają z przetwarzaniem takiej ilości leadów bez utraty jakości, prosimy o wprowadzenie środków regulacyjnych, które zapewnią ich równomierną podaż.”

Aleš Zavoral
Marketing Manager of Peugeot Czechy
Wyniki
Co najmniej pięć sprzedanych samochodów
Styczniowa kampania „7 dni Peugeot” przełożyła się na sprzedaż co najmniej 5 samochodów, w tym modelu 508 RXH, którego cena zakupu w podstawowej ofercie wynosi 960 000 CZK.
Co na to klient
„Wyjściowa cena za dostarczony lead stanowiła jedną trzecią w porównaniu z kampanią trwającą poza Facebookiem. Google Analytics pokazały również, że ruch z kampanii na Facebooku dostarczony przez platformę ROI Hunter wykazywał lepsze wartości również w zakresie parametrów jakości typu bounce-rate i ATS.”

Jiřina Záluská
Marketing Manager of Peugeot Czechy