50 %
cena za rejestrację w porównaniu do ustalonego celu
1/3
O jedną trzecią więcej aktywnych graczy niż z Google Ads
Tysiące
nowych rejestracji online podczas dwóch miesięcy
Cel kampanii
Zbierz jak najwięcej nowych rejestracji w ramach ustalonej ceny
Fortuna dodała do swojej podstawowej oferty promocyjnej na Facebooku trochę nieoczekiwanego jokera. Jako pierwsza w Czechach wypróbowała dynamiczne reklamy produktów nastawione na pozyskiwanie nowych klientów, mimo że nie jest to branża e-commerca. Opłaciło się jej to. Dzięki sprytnemu podejściu do tradycyjnych kampanii i wsparciu reklam wideo emitowanych jednocześnie w telewizji udało jej się naprawdę wyciągnąć z Facebooka maksimum.
NASZE ROZWIĄZANIE
Rozwiązania szyte na miarę - reklamy dynamiczne integrowane poprzez API
NASZE ROZWIĄZANIE
Czy dynamiczne reklamy na Facebooku nadają się wyłącznie do e-commerce? To właśnie z tego błędu wyciągnęła wszystkich Fortuna, przygotowując reklamy dynamiczne, które następnie za pomocą ROI Huntera mogła kierować do użytkowników, którzy jeszcze nie byli na ich stronie. Rozwiązanie to działa podobnie do klasycznego remarketingu dynamicznego. Automatycznie optymalizuje również, które produkty będą wyświetlane dynamicznie. Jego celem jest jednak pozyskanie zupełnie nowych klientów.
Podstawą tego rozwiązania było stworzenie feedu produktowego XML. Tutaj za produkty przyjęto konkretne mecze rozegrane podczas Mistrzostw Europy. Dane o meczach, takie jak nazwy drużyn i aktualne kursy, można było łatwo przekonwertować z wewnętrznego systemu Fortuny na feed, a następnie katalog produktów za pomocą interfejsu API Facebooka. Katalog był na bieżąco aktualizowany wraz ze zmianą kursów.
Następnie powstała grafika tła, która została wykorzystana w programie ROI Hunter i jego narzędziu Template Editor. Dzięki temu narzędziu różne elementy z katalogu produktów, takie jak teksty czy obrazy, można dynamicznie wpisywać w obraz w reklamie. Następnie zmieniają się one w zależności od konkretnego produktu. Oto przykład ilustrujący: W przypadku meczu Niemcy - Włochy do grafiki automatycznie załadowano aktualne kursy na zwycięstwo gospodarzy, remis i zwycięstwo gości, a także koszulki obu zespołów. To samo zadziałało w tekście reklamy, gdzie dynamicznie pobierane były nazwy drużyn.

Wyświetlanie w czasie rzeczywistym kursów na mecze sportowe w reklamie
Największą magią była automatyzacja po meczach indywidualnych. Po zakończeniu tego meczu został on również usunięty z bazy danych Fortuny. Doprowadziło to do jego usunięcia w pliku danych, a później także w katalogu produktów. W ten sposób reklama dynamiczna automatycznie przestała wyświetlać kreację dla już rozegranego meczu i natychmiast zaczęła wyświetlać grafikę tylko dla tych meczów, które jeszcze nie zostały rozegrane.
Dzięki temu rozwiązaniu Fortuna w swojej kampanii sprzedażowej zawsze mogła wyświetlać aktualne kursy na dane mecze, a dzięki wielu produktom (meczom) jednocześnie uniknęła ciągłego wyświetlania tych samych kreacji. Tym sposobem użytkownik mógł zobaczyć na Facebooku trzy różne reklamy z rzędu, za każdym razem z innym meczem i aktualnymi kursami.

Wyniki
Tysiące nowych rejestracji online podczas dwóch miesięcy
Dzięki strategii i rozwiązaniu na miarę kampania przyniosła podczas dwóch miesięcy tysiące nowych rejestracji online, aż o 1/3 więcej nowych aktywnych graczy w porównaniu z równolegle trwającymi kampaniami w Google Ads, o 50% niższą cenę za rejestrację w stosunku do pierwotnego celu (został on ustalony na podstawie historycznych danych z innych źródeł). 20 % wszystkich rejestracji osiągnięto za pomocą płatnej reklamy na Facebooku
Co na to klient
„Wynik kampanii sprzedażowych na Facebooku pozytywnie nas zaskoczył. Udało się nam pozyskać wielu nowych graczy, w dodatku za niższą cenę, niż pierwotnie oczekiwaliśmy.”

Jaroslav Kulenda
Head Of Marketing @ The Fortuna Game